Circumstantele produceri unui accident

In fuctie de circumstantele producerii accidentului, asiguratorii au stabilit urmatoarele categorii de accidente si modul de repartizare a raspunderii intre conducatorii auto ai vehiclulelor implicate, pentru fiecare caz in parte.
Circumstante Responsabilitate A Responsabilitate B
A si B circula pe o singura banda ( A este lovit din spate ).
A si B circula pe o singura banda 0 100%
A si B circula pe doua benzi
A si B nu schimba banda 50% 50%
A si B schimba banda 50% 50%
B schimba banda 0 100%
B schimba banda si vireaza la stanga pe un drum lateral
Se presupune ca A a incalcat sau a trecut axa mediana
50% 50%
Cele doua vehicule implicate in accident circula din sensuri opuse
B incalca sau trece axa mediana
( chiar pentru a vira la stanga pe un alt drum )
0 100%
A si B incalca amandoi axa mediana sau pozitia lor pe drum
raportat la aceasta axa nu poate fi determinata
50% 50%
Accidentul are loc intr-o intersectie
A prioritar de drepta circula pe banda sa de mers 0 100%
A prioritar de dreapta circula pe un drum cu doua sensuri si incalca sau
trece axa mediana in cazul in care aceasta axa nu este o linie continua. Se presupune ca B circula pe banda sa de mers.
50% 50%
Repartizarea raspunderii in cazul particular in care A este stationat sau oprit.
A in stationare regulamentara ( oprit regulamentar ) 0 100%
A in stationare neregulamentara ( sau oprit neregulamentar ) 50% 50%
Interdictii absolute
B nu respecta culoarea rosie a semaforului 0 100%
B nu respecta un baraj de Politie sau un consemn al autoritatilor 0 100%
B nu respecta un sens interzis, o interdictie de depasire, de virare la dreapta sau la stanga 0 100%
B nu respecta o linie continua, o semnalizare la sol, mai ales sageti directionale sau spatii interzise circulatiei, sau circula petrotuar sau pe bordura 0 100%
Interdictii relative
B nu respecta o semnalizare de prioritate (cedeaza trecerea, stop) sau prioritatea de care beneficiaza vehiculele de transport in comun parasind o statie semnalizata prevazuta cu alveola intr-o zona urbana 0 100%
Obiecte in cadere sau deja cazute din B sau proiectate de acesta
sau elemente, piese sau accesorii detasate de acesta
0 100%
B efectueaza o intoarcere sau merge cu spatele 0 100%
B paraseste o statie, iese dintr-o parcare, dintr-un loc care nu este deschis circulatiei publice de pe un drum de pamant 0 100%
Deschiderea portierei lui B imobilizat sau nu 0 100%
class=”style12″>Situatii de exceptie
Culoarea semaforului nu se poate stabili 50% 50%
Cumul de interdictii de aceeasi natura 50% 50%
Tipul de accident nu poate fi stabilit 50% 50%

Lasă un răspuns

*


3 + one =